2012 - mitt år

Ah, min akademiska uppsats har fått en rejält uppsving gällande inspiration och motivation.
På en av 40-års middagarna lyckades jag få sittplats bredvid diskussionlystna personer. Det avverkades finanspolitik, skatteflykt och rikskapitalbolagens dilemmor i en rasande fart.
Tråkigt kanske ni tycker.
Äntligen tänkte jag!

När jag nämnde att jag ska skriva min uppsats inom finans lyste ena själen upp.
- Meeeen vad spännande! utropades det.
Det visade sig att personen i fråga råkat vara VD för en av våra banker...en liten liten detalj bara.
Jag högg direkt! Som en kobra med skallerormens svans rasslandes av upphetsning. Här har vi en med nätverk och idéer! Jag behöver verkligen en silversked just nu kände jag...
- Men visst, jag fixar så du får komma på intervjuer och träffa de höga hönsen på bolagen. Jag känner dem. Sedan tar vi det till media och då jäklar blir det fart på dem!
Och när vi är i hamn så avslutar vi med en jordenrunt resa för att fira examen, avslutade jag... Ja, nästan. Men detta var för bra för att vara sant! Tänk om jag (läs: vi) lyckas med detta?

Nu är jag sjukt taggad inför uppsatsen, jag ligger tom FÖRE mina studier...otroligt. Har inte hänt på länge...

2012 - mitt år!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0