Island

Jag har landat på Island. Och nej, det är ingen mellanlandning till New York I'm afraid.
Men hey, Island har alltid varit ett exotiskt destination för mig.

Igår hann jag inte mer än landa, hitta hotellet och äta isländsk middag. Jag provade valfisk som förrätt. Det smakade inte alls som en fisk utan mer som kött. Det var helt enkelt gott.

Idag blir det desto roligare äventyr. Det blir en promenad i stadskärnan Reykjavik, besök på loppis innan det bär av till Blue Lagoon. Det magiska spat där man badar i varma källar. Tydligen är vattnet lite mjölkigt och 37-39 grader året runt.
Funderade om jag hinner med en tur runt den gyllene cirkeln för att se vattenfall och gejsrar. Men det är kallt, jag har inga bra ytterkläder eller varma skor. Så jag sparar det till nästa besök.

Nu är det dags för äventyr!

image description

Valfisken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0