Framtidsfunderingar

Vad vill du bli när du blir stor?
Det ekande frågan. Den ständiga frågan.

Om jag tänker tillbaka på alla de yrken som jag var övertygad skulle bli mitt kall, skulle listan se ut på detta vis i kronologisk ordning:
Polis
Veterinär (väldigt länge ville jag bli veterinär tills jag kom på att jag ville jobba med friska djur)
Ridlärare eller hippolog (arbeta med friska djur)
Systemutecklare/Programmerare eller bara datanörd
Civilingenjör eller handelsstudent

Till slut visste jag inte riktigt vilket yrke som stämde bäst in. Så jag började fundera på vad jag faktiskt tyckte var kul.
Detta tyckte jag var kul, var ganska bra på och ville göra:
Resa
Prata olika språk
Gå i kostym med portfölj, laptop och telefon i högsta hugg
Göra affärer

Vad för affärer visste jag inte. Bara att jag skulle träffa människor och för en gångs skull sitta på andra sidan av förhandlingsbordet (läs: vara överlägsen och efterfrågad).
Ah, tänk alla platser jag skulle få se och alla Louboutin skor jag kunde köpa!

Hur gick det?

Flera år senare sitter jag här.
Jag reser i min kostym med alla apparater som ska underlätta min vardag; iPhone, iPad, Laptop och pärmar, svarar på mail när jag väntar på ombordstigning av mitt plan och juste, gör affärer.

Jaha.
Var det allt?

Nu har jag börjat ifrågasätta denna fas. Ska jag vara nöjd nu? Är jag verkligen lycklig? Finns det något mer än detta? Eller ska man gifta sig och skaffa barn och nöja sig?

Nja, jag är ganska säker på att jag inte kommer nöja mig.
Frågan är bara vad jag ska utmana mig med.

Vad ska du bli när du blir stor?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0