Besök hos Ekstedts

Jag nämnde i bloggen när Niklas Ekstedt öppnade en alldeles egen restaurang Ekstedts på Humlegårdsgatan i Sthlm. Temat för restaurangen är grillat. Alla rätter är grillade på deras stora grill som är central i lokalen.

Igår fick vi äntligen bord där tillsammans med 2 vänner. Jag hade verkligen sett fram emot detta. Alla har pratat så väl om denna nya skapelse.

Till min besvikelse levererade inte Ekstedts. Servicen och atmosfären är dock klanderfri. Men rätterna var helt enkelt varken fantastiskt goda eller nyskapande. Tyvärr. Inte heller vinerna var utmärkande. Det hela kändes blasé. Bäst var det egna kärnade smöret och dilammet.
Så trist.

Nä, för dem pengarna kan jag äta 5 brakmiddagar på Nybrogatan 38 med godare mat.

Tur att kvällen räddades av fantastiskt sällskap och senare umgänge med gamla gymnasievänner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0