Kvällarna på Teatergrillen och Nacka J

Eftersom min långhelg blev förstörd av jobb på både fredag på lördag så bestämde min kollega och jag att vi skulle unna oss inte en, utan 2 st middagar efter jobbet.
Vilka fullträffar säger jag bara!

Först ut var Teatergrillen, som jag har sett fram emot att gå dit och äta någon gång! Jag var helt i extas att vi faktiskt skulle dit o äntligen prova. Så lite som behövs för att göra någon så glad!

Mest roliga var samtalet med min andre hälft som redan från början insisterade på att han inte skulle med (då var det sagt i början att vi skulle "bara" äta på Grand Hotel i Saltsjöbaden) eftersom han minsan var bjuden på någon form av champagnebjudning. Tills han trillade av stolen när han hörde vad han gick miste om. Hihi! Duger inte sällskapet, så får man inte ändra sig helt enkelt. Därmed basta.



Dagen efter lös solen på sin klarblåa himmel. Jag hade ångest över att jobba inomhus bredvid ett pucko som trodde jag var inhyrd från Acedemedia((?) varför trodde han det???) och samtidigt missa den föreslagna båtfärden på en 55 fots yacht i skärgården... livet kan vara surt ibland.

Men det löste sig med att min kollega och jag flyttade utomhus och solade istället. Sedan bar det av till Nacka J för glass i solskenet och sedan middag på bryggan. Mys! Det kallar jag livskvalitet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0