Graffiti Nails

En julklapp jag fick av min kära bror var IsaDora's spännande nagellack; Graffiti Nails.

Detta blev jag såklart tvungen att prova omgående.

Steg 1. Väljer valfritt nagellack som att ha underst. Det behöver inte vara IsaDora's märke utan kan vara något du vanligen använder. Viktigt att du lägger ett täckande lager och att det verkligen torkar in. Första gången jag gjorde det väntade jag i 4-5 minuter (som det stod på förpackningen). Men det torkade inte helt. Därför blev det lite misslyckast när jag kom till steg 2.

Steg 2. Nu tar du själva Graffiti nagellacket och stryker på ett lager ovaför grundfärgen. Tar du lite spricker det mer, tar du för tjock spricer det inte alls. Så lagom. Mitt misstag första gången var att underlacket inte hade torkat helt, därför sprack även det understa nagellacket = inte så nyggt. Men andra gången blev det riktigt bra! Man kan göra olika mönster med Graffiti nagellacket. Det kan vara prickar (blir som leopard)) eller som ett streck tvärs över/på sniskan som spricker.

Kul, barnsligt och tidsödande. Var nog bara hudterapeuten som tyckte det såg coolt ut... Men kul att prova något annat. Jag ska prova igen när jag får tid över.

image description

image description

Första gången gick det inte så bra.

image description

Andra gången bättre. Här börjar det flagna efter 1½ vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0