Detox!

Vad är ett nytt år utan träning, rätt kost och detox?
Ni som känner mig vet att jag gillar detoxa någon gång om året. En del säger hokus pokus, det är bättre att äta rätt och träna regelbundet.
Precis, det kan man göra efter detoxen! säger jag.

Nä, jag gillar det detoxen gör för mig. Ger mig en riktig spark i baken alltså.
Det är strikt och ingen bullshit. Antingen fullt utan eller inget. Det blir inget mittemellan när jag gör det.

Vad innebär då detta?

NEJ:
Alkohol
Rött kött
Vete
Socker (i all form)
Tillsatser

JA:
Ekologiska produkter
Hälsosamma fetter (avokado, nötter etc)
Grönsaker
Protein (bönor, linser, quinoa, bovete m.m)
Antioxidanter (alger, bär)
Örter

Förutom en stadig frukost, lunch och middag kan man ta mellanmål i form av smoothie, nötter, äpple.
Jag brukar även alltid börja dagen med ett glas vatten med pressad citron (gärna även cayenne peppar och hononug).

För att allvaret ska infinna sig i mitt huvud kompletterar jag med någon form av detoxkur som rensar systemet. Denna gång ska jag prova Holistic UltraDetox. Ska ha få bästa rekommendationer. Pulver som blandas ut med juice/vatten och dricks 2 gånger per dag mellan måltiderna.

För dem som vill läsa mer och få recept, kolla in: www.detox-guiden.se och www.detoxdiet.nu





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0